სასწავლო პროექტი

სასწავლო პოექტი
სასწავლო  პროექტი ,,მუსიკალური კროსვორდი’’
პროექტის ხელმძღვანელი:პედაგოგი მარინე გიგაშვილი
პროექტის მონაწილენი:ჩხაკოურას  საჯარო  სკოლის  VII-კლასის მოსწავლეები.
პროექტის ხანგრძლივობა:  2 კვირა, 4 საგაკვეთილო საათი.
პროექტის განხორციელების დრო: 21.03.2019
პრობლემის ანალიზი: თანამედროვე  ტექნოლოგიების გავლენა ძალიან დიდია თანამედროვე მოზარდებზე და ბავშვებზე, ინტერნეტი ინფორმაციულად მდიდარია რაც მოსწავლეების ცნობისმოყვარეობას იზიდავს,ბავშვები წიგნის კითხვას და სწავლას ნაკლებ დროს უთმობენ,იბადება კითხვა როგორ გადავაქციოთ თანამედროვე ტექნოლოგიები მოსწავლეებისათვის სასარგებლოდ,როგორ ჩავრთოთ მოსწავლეები სასწავლო პროცესში ისე რომ მათი ინტერესების გავითვალისწინოთ.     ინერაქტიული სწავლების მოდულის მხარდასაჭერად არსებობს საიტი  learningApps.org  სადაც სასწავლო დანართებში შექმნილი მრავალჯერადი სასწავლო რესურსები სხვადასხვა საგნებში სრულად პასუხობს სწავლების შინაარსს,რაც  საუკეთესო საშუალებაა მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლებისათვის და მათი ჩართულობის გასაზრდელად სასწავლო პროცესში.
პროექტის მიზანი:
·         მოსწავლეებში გავაღვიძოთ სწავლის  სურვილი,გავზარდოთ მათი მოტივაცია და ჩართულობა სასწავლო პროცეში.
·         ინტერაქტიული მოდულის გამოყენებით მოსწავლეებმა შეძლონ  სასწავლო პროექტში მონაწილეობა,მოიძიონ  მუსიკაში თეორიულ მასალა და შექმნანა ისეთი  რესურსი, რომელიც უპასუხებს სწავლების შინაარსს.
·         შეძლონ მუსიკალური ტერმინოლოგიის  ცოდნა და გამოყენება.
·         შექმნანა ონლაინ რეჟიმში ისეთი  სასწავლო რესურსი, რომელიც  განთავსებული იქნება საიტზე მრავალჯერადი გამოყენების დანართებში და ხელმისაწვდომი იქნები ნებისმიერი ადამიანისათვის.

პროექტის ამოცანაები/ამოცანა: მოსწავლეებმა ინტერაქტიული მოდულით სწავლებით გაიღრმაონ მუსიკაში ცოდნა და შეძლონ ონლაინ რეჟიმში,დამოუკიდებლად  ელექტრონული სასწავლო რესურსების შექმნა და განთავსება მუსიკის საგნის სასწავლო დანართში.
პროექტის განხორციელებული ამოცანები:პროექტის მოკლე აღწერა:
1.მოსწავლეები გაკვეთილზე   საიტზე  learningApps.org-ში მასწავლებლის მიერ შექმნილ სასწავლო დანართებში ეცნობიან კროსვორდს და ვიქტორინას,სწავლობენ სასწავლო რესურსის გამოყენებისა და შექმნის ინსტრუქციას.
2.მოსწავლეები  აგროვებენ    მუსიკალურ  მასალას საკუთარ რვეულებში,რომელიც დაკავშირებულია საგაკვეთილო მასალასთან.
3.მოსწავლეები ერთმანეთს აცნობენ კითხვებს,მართავნ დისკუსიას,მსჯელობენ  თუ რომელი კითხვები შეარჩიონ კროსვორდისათვის. შემდეგ  კითხვები შეაქვთ  კომპიუტერში   და  შაბლონს ქმნიან  Microsoft  Word-ში.
4.  მოსწავლეები  ინტერაქტიული მოდულის გამოყენებით საიტზე  learningApps.org-ში  დამოუკიდებლად ქმნიან  სასწავლო ელექტრონულ  რესურს, რომელიც გამოქვეყნების შემდეგ ხელმისაწვდომი იქნება ნებისმიერი მნახველისათვის ოლაინ რეჟიმში.      
მოსალოდნელი შედეგები:
 გაიზრდება მოსწავლეთა ჩართულობა და მოტივაცია სასწავლო პოცესში,ასევე მოსწავლეები მუსიკაში შეძენილ ცოდნას განიმტკიცებენ, შეძლებენ ისეთი უნარების შეძენას როგორიც არის ინფორმაციის მოძიება, დახარისხება, სასწავლო პროექტში  მონაწილეობის მიღება ინფორმაციული ტექნოლოგიების გამოყენებით.
      მუს.VII.4.  მოსწავლეს შეუძლია   სასწავლო პროექტში მონაწილეობა.
     შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მოიძიებს თეორიულ მასალას, ქმნის რესურსს;

მუს. VII .5. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების გაანალიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·             განსაზღვრავს  მუსიკალური ნაწარმოების ჟანრს (ოპერა, ბალეტი, სიმფონია,    ინსტრუმენტული კონცერტი...), სტილს (კლასიკური, ხალხური, თანამედროვე);
·           საუბრის დროს იყენებს მუსიკალურ ტერმინოლოგიას;

მუს.VII.8. მოსწავლე აღიქვამს  მუსიკას,  როგორც ინფორმაციისა და კომუნიკაციის საშუალებას.შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
                             
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მსჯელობს  მუსიკის როლზე ადამიანის ცხოვრებაში (საგალობელი, ნანა, მწყემსის სალამური, მრავალჟამიერი...);
·           აცნობიერებს, რომ მუსიკა ეხმარება მას ადამიანებთან ურთიერთობაში;
·           მსჯელობს, როგორ გამოიყენება  მუსიკა სხვა სფეროებში – კინო, თეატრი, საინფორმაციო საშუალებები.

ბიუჯეტი/რესურსები:რვეული,პასტა, სახელმძღვანელო, კომპიუტერი,ინტერნეტი.

პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი): მარინე გიგაშვილი
ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: musikamusika096@gmail.com
მასწავლებლის მიერ შექმნილი და გაკვეთილზე გამოყენებული რესურსის ლინკი:https://learningapps.org/display?v=pbm56c16t19
მოსწავლეების მიერ შექმნილი რესურსის ლინკი https://learningapps.org/display?v=pixwxj5fc19


პროექტზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეთა შეფასება მასწავლებლის მიერ

ქულები
მოქნილობა
მიღწეული ქულა
5
მოსწავლეს ძალიან კარგად შეუძლია მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებებისა და რჩევების ადაპტირება და დამოუკიდებლად მათი ადეკვატური გამოყენება.

4
მოსწავლეს შეუძლია მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებებისა და რჩევების ადაპტირება და მათი ადეკვატური გამოყენება

3
მოსწავლეს სხვათა უმნიშვნელო დახმარებით შეუძლია მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებებისა და რჩევების ადაპტირება და მათი შეზღუდული გამოყენება.

2
მოსწავლეს უჭირს მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებების, რჩევების ადაპტირება და გამოყენება.

1
მოსწავლეს ძალიან უჭირს მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებების, რჩევების ადაპტირება და გამოყენება.

0
მოსწავლეს არ შეუძლია მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებების, რჩევების ადაპტირება და გამოყენება.

ქულები
თანამშრომლობის უნარი
მიღწეული ქულა
5
მოსწავლე მზად არის, მაქსიმალური წვლილი შეიტანოს ჯგუფის მუშაობაში და მიაწოდოს მას რაც შეიძლება მეტი გამოსადეგი  ინფორმაცია და იდეა. მას ყოველთვის შეუძლია ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებათა მოსმენა, გათვალისწინება და განვითარება.

4
მოსწავლე მზად არის, შეიტანოს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და მოამარაგოს ჯგუფი გამოსადეგი იდეებით. მას უმეტესად შეუძლია ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებათა მოსმენა, გათვალისწინება და განვითარება.

3
მოსწავლე ნაწილობრივ მზადაა, შეიტანოს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და მოამარაგოს ჯგუფი საკუთარი იდეებით. იგი ხშირად უსმენს ჯგუფის სხვა წევრთა წინადადებებს, ითვალისწინებს და ცდილობს მათ განვითარებას.

2
მოსწავლეს იშვიათად შეაქვს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და ძნელად ამარაგებს ჯგუფს იდეებით. იგი იშვიათად უსმენს ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებებს, ნაკლებად ითვალისწინებს და თითქმის არ ცდილობს მათ განვითარებას

1
მოსწავლეს თითქმის არ შეაქვს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და არ ამარაგებს ჯგუფს იდეებით. იგი არ უსმენს, არ ითვალისწინებს და არ ცდილობს ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებების განვითარებას.

0
მოსწავლეს არ აქვს არავითარი მზაობა ჯგუფური მუშაობისთვის.

ქულები
კომუნიკაციის უნარი
მიღწეული ქულა
5
მოსწავლე ძალიან კარგად ახერხებს ფაქტების, კონტექსტის, თავისი ემოციური მდგომარეობის ადეკვატურად გადმოცემას. იგი ყოველთვის მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და შეუძლია ძალიან კარგი იმპულსების გაცემა ერთობლივი სამუშაოს წარმართვისთვის.

4
მოსწავლე კარგად ახერხებს ფაქტების, კონტექსტის, თავისი ემოციური მდგომარეობის ადეკვატურად გადმოცემას. იგი თითქმის ყოველთვის მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და შეუძლია კარგი იმპულსების მიცემა ერთობლივი სამუშაოს წარმართვისთვის

3
მოსწავლე უმეტესად ახერხებს ფაქტების, კონტექსტის, თავისი ემოციური მდგომარეობის ადეკვატურად გადმოცემას. იგი ხშირად მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და ხანდახან შეუძლია, კარგი იმპულსები გასცეს ერთობლივი მუშაობისას.

2
მოსწავლე იშვიათად ახერხებს ფაქტების, კონტექსტის, თავისი ემოციური მდგომარეობის ადეკვატურად გადმოცემას. იგი იშვიათად მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და თითქმის არ გასცემს პოზიტიურ იმპულსებს ერთობლივი მუშაობის პროცესში.

1
მოსწავლეს თითქმის არ შესწევს უნარი, ფაქტები, კონტექსტი, თავისი ემოციური მდგომარეობა ადეკვატურად გადმოსცეს. იგი იშვიათად მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და ვერ ახერხებს პოზიტიური იმპულსების გაცემას

0
მოსწავლეს არ შესწევს უნარი, ფაქტები, კონტექსტი, საკუთარი ემოციური მდგომარეობა ადეკვატურად გადმოსცეს. იგი არასოდეს მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და არ გასცემს პოზიტიურ იმპულსებს პროექტზე მუშაობის პროცესში.


პროექტის  მონიტორინგი, შუალედური და საბოლოო შეფასება:

პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
მასწავლებლის მიერ
როდის
შეფასება რუბრიკით ქაულების მეშვეობით
პირველი შუალედური მონიტორინგი



მეორე შუალედური მონიტორინგი



საბოლოო შეფასება






რეფლექსია
 ოცდამეერთე საუკუნე მდიდარია თანამედროვე ტექნოლოგიებით,ბავშვებისა და ახალგაზრდების ყურადღება მიმართულია და მიდრეკილია ვირტუალუი სამყაროსკენ, რაც მათთვის წარმოადგენს ინფორმაციის მიღების  უპირველს საშუალებას , აღნიშნული პროექტის მიზანია თანამედროვე ტექნოლოგიების  გამოყენებით გაიზარდოს  მოსწავლეთა მოტივაცია და ჩართულობა სასწავლო პროცესში.                                                                                                                                     გაკვეთილზე საჭიროებებიდან გამომდინარე ზოგჯერ ვიყენებ ინტერაქტიული მოდულით სწავლებას, კერძოდ საიტს  LearningApps.org -ზე  სასწავლო დანართებში სხვადასხვა საგნების ელექტრონული სასწავლო რესურსებია გამოქვეყნებული, ნასწავლი მასალის განმტკიცებისათვის და ასევე ტრანსფერის მიზნით  (მუსიკა და ისტი )გაკვეთილთან დაკავშირებულ თემებზე ვქმნი სხვადასხვა ელექტრონულ სასწავლო რესურსებს  და ვიყენებ გაკვეთილის მსვლელობის დროს,მსგავსი რესურსები სახალისოს და საინტერესოს ხდის გაკვეთილებს,იზრდება მოსწავლეთა ჩართულობა და მოტივაცია, რაც მოსწავლეებს ინტერესს უღვიძებს თავადაც შექმნან მსგავსი რესურსები.მოსწავლეებში დიდ სიხარულს იწვევს როდესაც იციან, მათ მიერ, შექმნილი სასწავლო რესურსი მრავალჯერადი გამოყენების არის და ასევე შეუძლიათ სხვა მოსწავლეებმა გამოიყენონ სწავლის პოცესში.                                                                            პროექტის მიზნები ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან შესაბამისობაშია, შექმნილი სასწავლო რესურსი პასუხობს სწავლების შინაარსს.                                                                       მოტივაციისა და ჩართულობის გარდა მოსწავლეებს მსგავსი პოექტები უუმჯობესებს  სოციალურ, ინფორმაციის დახარისხების,კლასიფიცირებისა და ტრანსფერის უნარებს. ამიტომ მსგავს პროექტებს მომავალშიც განვახორციელებ, უფრო მეტად ინფორმაციულს და საინტერესოს გავხდი, ასევე ვიმედოვნებ მოსწავლეთა მიერ შექმნილი რესურსები უფრო საინტერესო და მრავალფეროვანი იქნება ,კროსვორდის გარდა  შექმნიან  თავსატეხებს, ვიქტორინას, დაწყვილებას,დოღს  და  ა.შ.

















Комментариев нет:

Отправить комментарий

ვეზიაროთ ჭეშმარიტ ხელოვნებას!

ვნახოთ გენიალური, ჰოლანდიელი პოსტიმპრესიონისტი  მხატვრის ვინსეტ ვან გოგის შემოქმედება, უდიდესი პოლონელი პიანისტისა და კომპოზიტორის,ფრიდერიკ ...